Smlouva o poskytování vzdělávacího obsahu a Všeobecné obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

1.1

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) vydává obchodní společnost Chilero s. r. o., IČO: 08900230, se sídlem Kaštanová 3, Olomouc 779 00, zapsaná u Krajského soudu v Ostravě, oddíl C, vložka 81220 (dále jen „poskytovatel“) v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

1.2

Obchodní podmínky upravují vztahy mezi poskytovatelem a uživatelem vzniklé v souvislosti nebo na základě Smlouvy o poskytování vzdělávacího obsahu (dále jen „Smlouva“), uzavírané mezi poskytovatelem a uživatelem prostřednictvím internetových stránek umístněných na internetové adrese www.inlege.cz (dále jen „internetový portál“).

1.3

Na základě Smlouvy se poskytovatel zavazuje umožnit uživateli přístup ke vzdělávacím materiálům umístěným na internetovém portálu, přičemž část vzdělávacích materiálů je poskytována bezplatně a část za pravidelnou úplatu (předplatné). Přístup k bezplatně poskytovaným materiálům není podmíněn zakoupením předplatného.

1.4

Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Uzavřením Smlouvy uživatel vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. Na tyto obchodní podmínky je uživatel dostatečným způsobem před uzavřením Smlouvy upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.

1.5

Smlouva je uzavřena registrací uživatele v internetovém portálu, kterou uživatel potvrzuje, že se se Smlouvou a obchodními podmínkami seznámil.

II. Uživatelský účet

2.1

Na základě uzavření Smlouvy a registrace uživatele provedené v internetovém portálu zřídí poskytovatel uživateli bezplatně uživatelský účet (dále jen „uživatelský účet“), ke kterému může uživatel přistupovat prostřednictvím internetového portálu. Prostřednictvím svého uživatelského účtu může uživatel zejména přistupovat ke vzdělávacím materiálům.

2.2

Při registraci uživatelského účtu a při jeho využívání je uživatel povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je uživatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené uživatelem v uživatelském účtu jsou poskytovatelem považovány za správné.

2.3

Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem (e-mailovou adresou) a heslem. Uživatel je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu, je povinen je chránit, neposkytnout ani nezpřístupnit třetí osobě, ani nezveřejnit, neumožnit jejich použití nebo zneužití třetí osobou, a odpovídá za újmu způsobenou jejich použitím nebo zneužitím ze strany třetích osob. Poskytovatel nenese odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetími osobami.

2.4

Poskytovatel si vyhrazuje právo omezit, pozastavit nebo případně zrušit uživatelský účet, zejména v případech kdy uživatel neuhradí poskytovateli včas sjednanou odměnu dle čl. IV obchodních podmínek či v případě, kdy uživatel poruší své povinnosti ze Smlouvy.

2.5

Uživatel bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení poskytovatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob. Za dočasný výpadek dostupnosti uživatelského účtu nenese poskytovatel odpovědnost.

III. Uzavření smlouvy

3.1

Uživatel souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady vzniklé uživateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Smlouvy (např. náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory, apod.) si hradí uživatel sám.

3.2

Registrační formulář na internetovém portálu představuje návrh poskytovatele na uzavření smlouvy ve smyslu § 1731 občanského zákoníku určený uživateli. Smlouva je uzavřena okamžikem dokončení registrace uživatelského účtu. Registrací uživatelského účtu uživatel současně potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, s povinností uhradit poskytovateli odměnu v případě aktivace předplatného a se zásadami ochrany osobních údajů a souhlasí s nimi.

IV. Odměna pro poskytovatele

4.1

Přístup k základním vzdělávacím materiálům je uživateli poskytován bezplatně. Uživatel je oprávněn dle své úvahy aktivovat pravidelné měsíční nebo roční předplatné dle ceníku poskytovatele a získat tak přístup k balíčku Premium (rozšířené vzdělávací materiály). Základní a rozšířené vzdělávací materiály jsou na internetovém portálu adekvátně označeny a odlišeny.

4.2

Uživatel je oprávněn předplatné kdykoliv ukončit. V takovém případě bude přístup k rozšířeným vzdělávacím materiálům omezen uplynutím doby předplatného (tzv. ke konci měsíčního nebo ročního období dle zvoleného předplatného). Uhrazené předplatné se při ukončení předplatného nevrací.

4.3

Výši předplatného je poskytovatel oprávněn kdykoliv změnit. O této změně je poskytovatel povinen uživatele informovat prostřednictvím e-mailu nebo uživatelského účtu. Nová výše předplatného bude uživateli účtována od nového zúčtovacího období.

4.4

V případě, že uživatel se změnou výše předplatného nesouhlasí, může do 14 dnů od oznámení o zvýšení předplatného předplatné ukončit nebo od Smlouvy odstoupit.

4.5

Výše předplatného ke dni účinnosti těchto obchodních podmínek činí 229 Kč měsíčně, 890 Kč za půl roku nebo 1 490 Kč ročně. V případě aktivace předplatného prostřednictvím mobilní aplikace (Apple Pay / Google Play Store) činí výše měsíčního předplatného 249 Kč.

V. Poskytování přístupu ke vzdělávacím materiálům

5.1

Poskytování přístupu ke vzdělávacím materiálům (dále také „služba“) bude zahájeno okamžikem uzavřením Smlouvy a vytvořením uživatelského účtu.

5.2

Uživatel, který je spotřebitelem, bere na vědomí a výslovně souhlasí se zahájením poskytování služeb před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy a prohlašuje, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 1837 písm. a) občanského zákoníku.

5.3

Poskytovatel může dočasně přerušit poskytování či omezit dostupnost služeb zejména:

  • a) pokud uživatel přes upozornění poruší své zákonné nebo smluvní povinnosti;
  • b) pokud uživatel poskytne nesprávné údaje nebo nenahlásí změnu údajů;
  • c) pokud má poskytovatel důvodné podezření na zneužití služby uživatelem, dalším uživatelem nebo třetí osobou;
  • d) v případě výskytu technických závad nebo z jiných závažných technických nebo provozních důvodů, včetně kontroly, změny či údržby technického vybavení, či změny způsobu poskytování služby;
  • e) v případě krizového stavu (zejména živelných pohrom, teroristických útoků, epidemií, ohrožení bezpečnosti státu, či přijetí jiného opatření oprávněným orgánem veřejné moci, které bude mít za následek omezení či vyloučení dostupnosti služeb);
  • f) v případě plánovaných technických odstávek, při údržbách, technických kontrolách, revizích, opravách na technických zařízeních či prostorách, jejichž prostřednictvím se služba poskytuje nebo z důvodu výpadku elektrické energie;
  • g) v jiných případech vyplývajících z právních předpisů.

5.4

V případě přerušení poskytování služeb či omezení jejich dostupnosti dle tohoto bodu obchodních podmínek nemá uživatel nárok na poskytnutí jakékoliv slevy za období, kdy byla služba přerušena nebo byla omezena její dostupnost, stejně tak nemá nárok na náhradu újmy. Poskytovatel také není povinen nahradit uživateli újmu, která mu případně vznikne v důsledku snížení kvality služeb či vadného poskytnutí služeb.

5.5

V případě, že k přerušení nebo omezení poskytování služeb dojde v důsledku technických závad nebo poruchy, učiní poskytovatel všechny kroky, aby obnovil dostupnost a kvalitu služeb. Poskytovatel neposkytuje žádné garance ani záruky, kromě záruk vyplývajících z právních předpisů.

5.6

Při využívání služeb je uživatel povinen dodržovat příslušné obecně závazné právní předpisy a instrukce poskytovatele.

5.7

Poskytovatel jakkoliv neodpovídá za vznik poruch, závad nebo nefunkčnost služby nebo její části v případech, kdy k těmto poruchám, závadám nebo nefunkčnosti došlo následkem objektivně nepředpokladatelné a neovlivnitelné události, jež nemá původ v jednání poskytovatele. O charakteru, rozsahu a předpokládaném termínu odstranění případné poruchy bude v jiných případech uživatel na svou žádost informován. V případě závažných či rozsáhlých poruch může být doba odstranění poruchy obtížně stanovitelná, když tato je závislá na konkrétní situaci a možnostech odstranění poruchy. Poskytovatel se zavazuje oznámit uživateli případné plánované technické odstávky s plánovanou dobou odstávky delší než 5 hodin v přiměřené době předem formou oznámení prostřednictvím uživatelského účtu nebo e-mailem, pokud bude o plánovaných technických odstávkách (zejména na základě oznámení ze strany provozovatelů sítí či na základě jiných skutečností) včas informován či nebudou takovému oznámení bránit jiné skutečnosti.

5.8

Uživatel nesmí využívat služby v rozporu s právními předpisy nebo takovým způsobem, který by vedl k porušení práva poskytovatele, práva jiných uživatelů či třetích osob.

VI. Reklamace a práva z vadného plnění

6.1

Poskytovatel plní vadně zejména pokud po delší časový úsek nejsou vzdělávací materiály dostupné, a to z důvodu na straně poskytovatele, za které nese odpovědnost a mohl je ovlivnit.

6.2

Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména pak ustanoveními § 1914 a § 1925 občanského zákoníku, případně zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).

6.3

Uživatel je oprávněn uplatnit vady služeb u poskytovatele prostřednictvím e-mailové adresy [email protected], a to bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistil. V reklamaci je uživatel povinen přesně specifikovat, v čem vada spočívá nebo jak se projevuje.

6.4

Poskytovatel je povinen uživateli, jenž je spotřebitelem, zaslat v elektronické potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace uživatel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Poskytovatel rozhodne o reklamaci do deseti pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se poskytovatel s uživatelem nedohodne na delší lhůtě. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení ve smyslu § 19 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

6.5

Vyřízení reklamace dle předchozího odstavce nezakládá nárok uživatele na vrácení zaplaceného předplatného, a to ani částečně.

6.6

Pokud uživatel, jenž je spotřebitelem, není spokojen se způsobem, kterým poskytovatel vyřídil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že poskytovatel porušil jeho práva, má možnost obrátit se na poskytovatele se žádostí o nápravu. Pokud poskytovatel na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů ode dne jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení svého sporu podle ustanovení § 20d zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

6.7

Příslušným subjektem pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů s poskytovatelem je Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, elektronická adresa www.coi.cz nebo jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu zapsaný v seznamu subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů vedeném Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky (seznam je dostupný na https://www.mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/seznam-subjektu-mimosoudniho-reseni-spotrebitelskych-sporu–171389/); spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů se obrátí.

VII. Odpovědnost poskytovatele

7.1

Poskytovatel neodpovídá ani za újmu, která byla způsobena v důsledku chyby nebo selhání software nebo datového spojení, a to ať se jedná o závadu software či datového spojení. Poskytovatel v žádném případě neodpovídá ani v případě poškození práv uživatele v důsledku vyzrazení nebo zneužití jakýchkoliv přístupových údajů uživatele třetí osobou; v důsledku počítačových či obdobných virů; nesprávného postupu uživatele při užívání služeb; ani v důsledku porušení smluvních nebo zákonných povinností uživatele.

7.2

Uživateli nevznikají žádné nároky na náhradu újmy v případě přerušení poskytování služeb či omezení dostupnosti služeb z důvodů uvedených v bodu 5.3. těchto obchodních podmínek, či v případě snížení kvality služeb ani v případě přerušení poskytování služeb nebo omezení jejich rozsahu v případě provádění kontroly, změn nebo údržby technického vybavení či změn způsobu poskytování služeb. Poskytovatel taktéž není povinen nahradit uživateli újmu, která mu případně vznikne v důsledku vadného poskytnutí služeb.

7.3

Uživatel bere na vědomí, že užívání služeb je spojeno s určitým rizikem výpadků a nefunkčností služby a takové riziko vědomě akceptuje.

7.4

Uživatel a poskytovatel se dohodli, že v případě, kdy poskytovatel odpovídá uživateli za vzniklou újmu, odpovídá poskytovatel jen za zaviněně způsobenou újmu, a to ohledně majetkové škody přímo spojené s poskytováním služeb, nejvýše však do částky odpovídající předplatnému, jenž uživatel v daném kalendářním roce poskytovateli uhradil. Současně se strany dohodly na vyloučení povinnosti poskytovatele nahradit uživateli újmu, kterou nebylo možno v době uzavření Smlouvy rozumně předvídat.

VIII. Trvání a ukončení smlouvy

8.1

Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou.

8.2

Pokud tyto obchodní podmínky nestanoví jinak, Smlouva zaniká a) výpovědí některé ze stran nebo b) odstoupením od Smlouvy některé ze stran.

8.3

Uživatel a poskytovatel jsou oprávněni i bez udání důvodu Smlouvu vypovědět bez výpovědní doby. Výpověď nezakládá nárok uživatele na vrácení zaplaceného předplatného.

8.4

Poskytovatel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě, že:

Poskytovatel může dočasně přerušit poskytování či omezit dostupnost služeb zejména:

  • a) poskytovatel přestane být smluvně nebo technicky způsobilým pro poskytování služeb, nebo nebude technicky možné služby poskytovat;
  • b) uživatel poruší smluvní nebo zákonné povinnosti a nezjedná nápravu ani do 14 (čtrnácti) dnů po doručení výzvy ke zjednání nápravy;
  • c) uživatel poruší Smlouvu nebo obchodní podmínky podstatným způsobem;
  • d) uživatel uvede nesprávné nebo nepravdivé údaje nebo nenahlásí změnu údajů.

8.5

Odstoupení od smlouvy je účinné okamžikem doručení oznámení o odstoupení druhé smluvní straně, a to s účinky ke dni doručení. Práva a povinnosti ze Smlouvy plněná a/nebo vzniklá do okamžiku účinků odstoupení nejsou dotčena.

8.6

V případě ukončení Smlouvy kterýmkoliv z výše uvedených způsobů, není poskytovatel povinen vrátit uživateli uhrazené předplatné.

IX. Ochrana osobních údajů

9.1

Veškeré osobní údaje jsou zpracovávány v souladu s právními předpisy o ochraně osobních údajů. Podrobnosti jsou uvedeny v Zásadách zpracování osobních údajů zveřejněných na internetových stránkách poskytovatele.

X. Doručování

10.1

Závazná komunikace stran bude realizovaná výlučně v elektronické formě. Jakékoliv oznámení uživatele a poskytovatele odeslané e-mailovou zprávou se bude považovat za doručené okamžikem, kdy odesílatel obdržel potvrzení o úplném přenosu zprávy.

10.2

Uživatel doručuje poskytovateli korespondenci na e-mailovou adresu [email protected]. Poskytovatel doručuje uživateli korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho uživatelském účtu.

XI. Závěrečná ustanovení

11.1

Veškerá ujednání mezi poskytovatelem a uživatelem se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

11.2

Všechna práva k internetovému portálu a jeho obsahu náleží poskytovateli. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu poskytovatele.

11.3

Poskytovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového portálu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Uživatel nesmí při využívání internetového portálu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový portál a užívat internetový portál nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.

11.4

Uživatel tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

11.5

Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována poskytovatelem v elektronické podobě a je přístupná u poskytovatele na základě předchozího požadavku uživatele.

11.6

Tyto obchodní podmínky pro služby je poskytovatel v přiměřeném rozsahu oprávněn měnit či doplňovat. O změně obchodních podmínek, včetně odměny, je poskytovatel povinen informovat uživatele v dostatečném časovém předstihu, zpravidla nejméně 30 dní před účinností změny podmínek. Nové obchodní podmínky pro služby vždy ruší a v plném rozsahu nahrazují dosavadní obchodní podmínky pro služby, a to počínaje dnem účinnosti nového znění. Uživatel může vyslovit nesouhlas se změnou obchodních podmínek pro služby, a to zasláním e-mailového sdělení nesouhlasu nejpozději do 15 dnů ode dne oznámení. V takovém případě Smlouva zaniká dnem účinnosti nových obchodních podmínek. Marným uplynutím lhůty pro zaslání nesouhlasu se změnou obchodních podmínek pro služby se má za to, že uživatel se změnou podmínek souhlasí a změněné podmínky se stanou účinnými dnem v nich uvedeným. Dnem nabytí účinnosti změny podmínek dochází zároveň ke změně Smlouvy, a to v souladu se změnou podmínek.

11.7

Dozor nad dodržováním povinností poskytovatele podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vykonává Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1. prosince 2024.

Aplikace InLege potřebuje pro správné fungování cookies.

Povolit vše Nastavení cookies